Thursday, June 12, 2008

Liputan khas sempena Jambori Amal kali ke 16



Pada 31 Mei 2008 yang lepas, unit amal telah mengadakan Jambori Amal kali ke 16 bertempat di Sayong Lembah, Kuala Kangsar , Perak. Program yang berlansung selama 3 hari tu telah melakar sejarah di atas


kejayaanya mengumpulkan seramai hampir 3000 peserta dari seluruh Negara. Kontingen dari negeri Johor telah menghantar seramai 250 peserta termasuk 19 daripadanya dari Kawasan Bakri. Bagi Kawasan Bakri, Alhamdulillah, julung-julung kalinya kami dapat menghantar peserta ke Jambori Amal Pusat. Program perasmian telah di sempurnakan oleh Al Fadhil Ustaz Nasaruddin Tantawi, Timb Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat manakala amanat Ketua DPPP, YB Sallehuddin Bin Ayub telah memberikan amant pada malam kedua program. Pelbagai pengisian program telah dilaksanakan dengan jayanya. Selain program kesukanan yang menguji ketangkasan ahli amal program bersama masyarakat turut di beri perhatian.


Tidak dilupakan, sumbangan kepada Jabatan Kesihatan melalui derma darah juga turut disertai oleh sebilangan besar perserta. Beberapa penghargaan telah diberikan kepada kontigen negeri-negeri yang telah berjaya memenagi acara yang di pertandingkan. Kontigen Pulau Pinang telah dinobatkan sebagai pemengang hiasan khemah dan gajet manakala Pahang berjaya memenagi penyertaan peserta terbanyak dan lain-lain anugerah dari beberapa negeri.

Diakhir program, Menteri Besar Perak, YAB Dato’ Seri Ir Nizar Bin Jamuluddin telah menyempurnakan majlis persamian penutup. Tahun hadapan panji Jamobri telah di ambil oleh Negeri Selangor. Ini bermakna kita akan bertemu di Selangor pada Jambori tahun 2009 insya’ Allah.

No comments: