Thursday, February 26, 2009

Bagi mereka yang nak nikah..

Sungguh, aku sangat-sangat menginginkan pernikahan itu agar disegerakan, siang malam ku berdoa. Aku yakin, kalian juga mempunyai hasrat yang sama sepertiku. Namun bagaimanakah caranya mahu menikah ketika masih belajar? Mana nak dapat duiitt??? Inilah masalah terbesar yang menjadi dilema bagi mahasiswa-mahasiswa kini.

Jika kau serius untuk menikah, makanya jangan dilengahkan lagi!
Usahakan agar kau mampu mendapatkan apa jua pekerjaan yang membolehkan kau mengumpul duit untuk menikah secepat mungkin. Carilah apa saja kerja part-time, seperti kerja di Cyber Cafe, Kedai Fotostat, business dan lainnya.

Jika kalian benar,benar,benar berhasrat untuk menikah ketika masih studi, maka usahakan agar pointer kalian itu menjadi gempak-segempak-gempaknya! Baru la ada confidence untuk menikah.. Tambahan lagi kalau result exam tinggi, InsyaALLAH mudah untuk dapatkan biasiswa. Dengan cara ini dapat meringankan beban kalian yang akan menikah di masa masih belajar.

Tak usah sibuk memikirkan ciri-ciri calon isteri idaman sekiranya kalian masih belum membetulkan diri kalian agar patuh pada perintah-Nya. Justeru itu, persiapkanlah diri dengan iman dan ilmu agar kalian bisa menjadi suami dan bapa/isteri dan ibu yang mithali InsyaALLAH.

Ayuh! Semoga Allah mempermudahkan jalan untuk kita menggapai redha-Nya!

Samurouh:sekadar cadangan buat mahasiswa.huhu

No comments: