Friday, March 20, 2009

Mujahidah Syahid.

AS-SYAHIDAH WAFA' BINTI IDRIS


Menemui syahid pada 27 Januari 2002 (sesetengah mengatakan pd 29.Jan.02)ketika berusia 28 tahun (sesetengah mengatakan 26 tahun)... Beliau melakukan amaliyyah istisyhadiyyah dengan meletupkan dirinya di tengah-tenga bandar Al-Quds (Baitul Maqdis) menyebabkan beberapa orang Yahudi terkorban 150 cedera. Beliau merupakan wanita petama yang melakukan serangan seperti itu. Beberapa hari kemudian, ulama-ulama di Universiti Al-Azhar, Kaherah mengisytiharkan bahawa kematian Wafa' adalah SYAHID. TAKBIR!!!

AS-SYAHIDAH DAREEN ABU AYSHEH



Menemui syahid pada 27 Februari 2002 iaitu ketika beliau berusia 21 tahun.Kata-Kata Dareen yang disiarkan oleh media Arab ANN : “Aku ingin menjadi wanita kedua (selepas Wafa’)….untuk melakukan operasi syahid dan untuk membalas dendam darah yang syahid dan pengotoran kesucian Masjid Al-Aqsa.. Hasil amaliyyah istisyhadiyyah beliau menyebabkan 4 orang tentera Israel terbunuh. Muslimat yang berjiwa mujahidah semestinya ditiupkan semangat roh jihad dalam diri mereka bukan dilemparkan dengan kata-kata mahupun pandangan yang melemahkan hati mereka untuk meneruskan perjuangan. Teruskan perjuangan ayyuhal mujaahidah!


AS-SYAHIDAH AYAT MUHAMMAD AKHRAS



Menemui syahid pada 29 Mac 2002 iaitu ketika berusia 16 tahun (sesetengah pendapat mengatakan 18 tahun). Mengejutkan dunia kerana beliau melakukan amaliyyah istisyhadiah dalam usia yang terlalu muda dan juga merupakan seorang wanita. Sasaran operasi syahid beliau ialah warga Israel di sebuah pasaraya yang bertempat di Kyriat Hayovel, Jerusalem. Hasil amaliyyah istisyhadiyyah beliau menyebabkan 2 orang Yahudi terbunuh dan 28 cedera. As-Syahidah Ayat adalah merupakan pelajar Sekolah Menengah (atas) Bait Laham yang sangat cerdas dan bijak. Beliau bercita-cita untuk menjadi wartawan yang akan menghebahkan kepada dunia tentang kekejaman & kezaliman Yahudi laknatullah ke atas bangsanya.

Kata-Kata : “ Apa nikmatnya hidup di dunia ketika kematian selalu mengintai kita. Mana yang lebih indah, mati dalam ketidakberdayaan dan kehinaan atau gugur di medan jihad”. Kematian seorang mujahid akan membangkitkan keberanian mujahid-mujahid yang lain, bukan sebaliknya”.



AS-SYAHIDAH ANDALEEB TAKAFKA



Menemui syahid ketika berusia 20 tahun. As-Syahidah Andaleeb melakukan amaliyyah istisyhadiyyah pd 12 April 2002. Hasil tekad beliau menyerang bas Israel menyebabkan 6 orang Yahudi terbunuh dan 104 cedera. Sebelum melakukan operasi syahid, beliau berkata: “when you want to carry out such an attack, whether you are a man or a woman, you don’t think about the explosive belt or about your body being ripped into pieces. We are suffering. We are dying while we are still alive.” (wawancara sebelum operasi). Andaleeb meledakkan ikatan bom dipinggangnya didalam sebuah bas yang dipenuhi warga Yahudi.


AS-SYAHIDAH HIBA AL-DARAGHMA




Menemui syahid pada usia 19 tahun iaitu pada 19 Mei 2003. As-Syahidah Hiba melakukan amaliyyah istisyhadiyyah di Bahagian luar Amakim Shopping Mall, Afula Utara Israel. Hasilnya 3 orang Yahudi terbunuh dan 93 cedera. Hiba melakukan operasi syahid melalui Brigade Al-Quds iaitu sayap ketenteraan Harakah Jihad Islami, Palestin. Hiba adalah seorang muslimah yang tidak pernah berbicara dengan mana-mana lelaki (kecuali ahli keluarganya) dan menghindarkan dirinya untuk minum kopi atau teh di cafeteria Al-Quds Open University. Semua temannya hanya pelajar perempuan. Sepupu beliau Murad (lelaki) tak pernah melihat wajah beliau. Murad (Mahasiswa yang berusia 20 tahun) berkata “saya tidak pernah melihat wajah Hiba, saya tidak pernah berbicara dengannya, saya tidak pernah berpimpin tangan dengannya (sebagaimana lelaki lain). Pertama kali didunia ini saya melihat wajahnya adalah pada Islamic Jihad Poster yang dibuat setelah beliau mati”.

Samurouh:Ana berasa kesal walaupun dilahirkan sebagai lelaki namun masih belum mampu berjihad dengan berani seperti Mujahidah-Mujahidah ini Ya Allah.Ya Allah mereka bagiku telah syahid.Menangkanlah Umat islam dan percepatkanlah kembalinya Khilafah ala minhaj an-nubuwwah ya Allah.
Amin

2 comments:

Izzan Fahat said...

smga diri hina ini turut syahid di medan dakwah Islamiyah

MUHAMAD AZHAR BIN IBRAHIM YACOB said...

Inshaallah ana pun harap2 begitu namun ana rasa ana masih jauh untuk mencapai tahap itu namun dakwah harus diteruskan meskipun ilmu tak cukup wallahu'alam