Monday, January 5, 2009

Isu Palestin apa kita boleh lakukan


Bismillahirahmanirrahim ,

Apakah kesalahan yang dilakukan oleh masyarakat Palestin hinggakan mereka disiksa sebegitu rupa.Ditembak dan dibedil tanpa belas kasihan oleh zionis laknatullah.Apa tindakan kita untuk membantu saudara seagama kita diPalestin.Apakah setakat berkata jaga kau zionis,jaga kau Israil,jaga kau Amerika.Apakah sekadar itu sahaja tindakan kita.Apa yang menyedihkan kebanyakan negara kononnya menggelarkan negara mereka sebagai negara islam mereka lebih suka menghulurkan tangan berjabat mesra dengan golongan kuffar, daripada menghulurkan tangan membantu saudara mereka yang dibunuh golongan kuffar tersebut.

Sadis sungguh nasib saudara kita dipalestin sejak sedekad yang lalu tanpa pembelaan yang sewajarnya daripada kaum muslimin yang lain.Tidakkah Mereka sedar bahawa Pertolongan adalah dari Allah dan kemenangan yang hampir atau syurga yang keluasannya seluas langit dan bumi disediakan untuk mereka yang bertakwa. Wahai para tentera,

“Perangilah mereka dan Allah akan mengazab mereka dengan tangan-tangan kalian dan menghinakan mereka serta membantu kalian mengalahkan mereka dan Allah akan melegakan hati-hati kaum Mukminin” [TMQ at-Taubah (9):14].

Inilah bagaimana seharusnya pertolongan diberikan kepada penduduk Gaza dan inilah tindakbalas yang sewajarnya untuk penyembelih Gaza. Inilah juga cara untuk memecahkan pemboikotan ke atas Gaza dan dengan cara inilah juga Allah akan mengubati hati-hati kaum Mukminin.

“Sesungguhnya (apa yang disebutkan) dalam (surat) ini benar-benar menjadi peringatan bagi kaum yang menyembah Allah” [TMQ al-Anbiya’ (21):106].

Ya Allah!Ya Allah!
Bantulah saudara seagama kami Kau percepatkanlah kembalinya khilafah buat kali ke2 atas manhaj an-nubuwwah agar nasib saudara kami terus terbela.Ya Allah! saksikanlah sesungguhnya kami telah menyampaikan.


Menggerakkan Tentera Untuk Memerangi Penyembelih Gaza Adalah Satu-Satunya Yang Wajib Dilakukan Oleh Para Penguasa Dan Sekiranya Mereka Tidak Berbuat Demikian Maka Sesungguhnya Mereka Telah Mengkhianati Allah, RasulNya Dan Kaum Mukminin.

Sabda Rasulullah Saw"Tiada sesiapa diantara kamu yg percaya (kepada Allah swt dan agamanya)Sehingga ia menyayangi saudaranya sepertimana ia menyayangi dirinya [HR Bukhari dan Muslim]

Takbir!!!!!!!!! Allahuakbar...
Tiba masanya umat islam melancarkan Jihad Qital.....
Allahuakbar,Allahuakbar,Allahuakbar!!!!!!!!!!!!!

Hasil Nukilan daripada fikrah sendiri.

No comments: